top of page

איך להכין לבד מי פה מצמחים


מימין לשמאל עם כיוון השעוןו : ציפורן, ליקוריץ, אזוב, מנטה, אלת המסטיק ומרווה. אז ככה, קודם כל חייבת להפריך כמה 'אמיתות' מי הפה שלרובינו יצא להשתמש בהם מכילים ברובם בעיקר ( וזאת מבדיקת חומרים שעשיתי) חומרי טעם וריח וחומרים משמרים, לפעמים אלכוהול המשמר ולפעמים חומרים אחרים שהם משמרים למזון כמו בנזואיק אסיד וסודיום בנזואט. מה שאין בהם ( לפחות באלו שאני דגמתי) הם חומרים שעוזרים למנוע עששת או דלקות חניכיים. את הבדיקה הזו עשיתי אחרי שהתייעצתי עם השיננית שלי לגבי שימוש במי פה והיא אמרה שזו פיקציה, ומה שחשוב באמת זו שיטת צחצוח השיניים שלנו, ושימוש בחוט דנטלי או קיסמים להוצאת הלכלוך בין השיניים.

אז אם רוצים להשתמש בכל זאת במי פה, כי מה לעשות, התמכרנו, אז עדיף להכין לבד מי פה שיעשו טוב ויעזרו במקרה של עששת או דלקת חניכיים .

הצמחים הבאים ידועים בסגולותיהם לטיפול באלו : מרווה רפואית או משולשת - המרווה ידועה האנטי חיידקית ויעילה לטיפול טבעי בדלקת חניכיים אלת המסטיק - צמח ידוע בקרב לקטים , רוקחים טבעיים והרבליסטים המסייעת לדלקות חניכיים , וקטילת חיידקים וכן להרגעת דימומי חניכיים. ציפורן - מקלה על כאבי שיניים, מכילה חומר טבעי בשם אוגינול אשר מאלחשת ומחטאת, מפסיקה כאב ומסלקת חיידקים. אזוב - האזוב המצוי מחטא נגד זיהומים ועליו מרגיעים כאבי שיניים בלעיסה או מיצוי, הוא מחטא את חלל הפה , יש לו תכונות אנטי בקטריאליות מנטה / טימין - שני צמחים אלו עוזרים לכאבי שיניים , מפחיתים נפיחות חניכיים הגורמת לכאב , ומחטאים את הפה. שורש ליקוריץ - נקרא גם שוש קירח, מסייע להמעיט את הבקטריה שגורמת עששת ומונע דלקות חניכיים. ידוע בשל סגולותיו האנטי בקטריאליות יש לשים לב לא להשתמש בו למשך יותר מ4 שבועות ברצף, ולהתייעץ עם רופא במידה ואתם סובלים ממחלות כרוניות או לחץ דם גבוה, אסור לנשים בהריון בשימוש רפואי.


בתמונה המצורפת הצמחים שאותם הזכרתי מעלה כאשר להכנת מי הפה יש לחלוט אותם למשך שעה בתרמוס או סיר שומר חום. את במינונים של הצמחים מומלץ להתאים לפי טעם אישי ותכונות הצמחים המבוקשות. אפשר לבחור גם בחלק מהצמחים בלבד. את המיצוי שיתקבל לאחר הסינון של חלקי הצמח מומלץ לשמור בבקבוק זכוכית אטום , ולשמר באמצעות משמרים למזון או אלכוהול בריכוז 25 אחוז.


שימו לב -טעם מי הפה הטבעיים נגזר מהצמחים שבחרתם והמינונים שלהם. אפשר לשחק עם במינונים לפי טעם אישי. יש לשמר את התערובת על מנת שתחזיק מעמד ולא תתעפש כיוון שמדובר בצמחים טבעיים. מי הפה המובאים פה אינם בעלי טעם זהה למי הפה בהם אתם מורגלים ( שלרוב מכילים בעיקר טעמים מנטיים נעימים המושגים על ידי תמציות טעם וריח ממקור סינתטי)

*הכותבת אינה רופאה ואינה מתיימרת להביא כאן את כל התוויות הנגד או התכונות של הצמחים . הכתוב הוא מנסיון אישי בלבד, לכל מי שרוצה להשתמש בצמחים מומלץ לבצע בדיקה של הצמחים ותכונותיהם ולא להסתמך רק על הכתוב כאן.*


לנשים בהריון - יש לבדוק צמח צמח לגבי התוויות הנגד שלו

מרווה- אסור לשימוש בהריון, בהנקה יכול להפסיק תנובת חלב

נענע ומנטה- מכילים פיטואסטרוגנים, מכיוון שהורמון ההריון הוא דווקא פרוגסטרון לא מומלץ כדי לא ליצור חוסר איזון הורמונלי. בהנקה יכולים לייבש חלב

ציפורן- ממה שאני יודעת גם לא מומלץ בהריון

שוש קרח- לא מומלץ כמו שכתבתי

לגבי אלת המסטיק מהמידע שידוע לי היא הצמח היחיד פה שמותר בהריון, הוא נחשב כמחזק רחם


באהבה

דנה

Comments


הבלוג של אברא-כדברא

bottom of page