top of page

על האלוורה - צמח מרפא נפלא

האלוורה הרפואית מאוד נפוצה בארצנו וצומחת כמעט בכל מקום, ניתן גם להשיג אותה במשתלה ליד הבית. הפוסט הזה יעסוק בשימושים שלה ברוקחות.


רובינו מכירות את רובינו מכירות את האלוורה כצמח שיכול לסייע ולהקל על כוויות לאחר חשיפה לשמש

בילדות הייתי מורחת ג'ל אלוורה אחרי חזרה מהים על העור האדום שלי ( ככה זה כשישי לך עור לבן בוהק ).

אכן אלוורה יכולה לשקם רקמות בזכות הקולגן שהיא מכילה.

האלוורה מאד מרגיעה, כך שהיא טובה בין היתר גם למריחה על עקיצות יתושים וחרקים (עדיף כאשר היא קרה) ופצעים שעל העור.

מחקרים חדשים שיצאו בשנים האחרונות מגלים לטט את מה שהרפואה המסורתית ידעה כבר מאות שנים

מדובר על צמח מרפא, מלא ויטמינים שונים שניתן להשתמש בו ביעילות במוצרים שונים כגון קרמים, מסיכות פנים, שיער, קרמים ועוד, וגם לצריכה פנימית (אלוורה רפואית בלבד)


מאיפה מתחילים?

קונים ממשתלה צמח אלוורה רפואית. חשוב לציין זאת כי יש הרבה סוגים. ניתן לזהות את הזן הרפואי לפי הפסים הקטנים שמופיעים על גבי העלה. צמח אלוורה אפילו קטן יספיק ויתאים אפילו לדירה במימדים קטנים, וגם שם יעשה את העבודה. הצמח גדל מהר מאוד ולא צורך טיפול רב, וגם לא הרבה מים. כמובן שהכי מומלץ לגדל בחצר אך מי שלא מתאפשר לו , יכול לגדלו באדנית או בדלי עם חורים. מומלץ להניח על אדן החלון- מסייע בטיהור אוויר הבית.

למה טרי?

ניתן למצוא על המדפים ג'ל אלוורה "מוכן" הבעייה היא שרוב המוצרים המוכנים עוברים עיבוד מאסיבי שמוציא מהם את התכונות הטובות של האלוורה. הם בדרכ עוברים פסטור וגם מוסיפים להם משמרים שונים, וחומרי ריח (אין מה לעשות הריח של הג'ל הטבעי לא מרנין, אבל היתרון שלו מפצה על כך)

לכן הכי מומלץ זה פשוט לגשת למשתלה, ולרכוש לעצמכן צמח. לטפח ולגדל אותו, ומידי פעם לגזום את העלים הותיקים שלו עבור תרופה מהטבע. ישנן אלוורות רבות גם ככה בצידי הדרכים, אם אתן קוטפות רק וודאו לפני שהצמח לא רוסס.

איך מוציאים את ג'ל האלוורה מן הצמח? (מפלטים את העלה)

חותכים עלה עבה ובשרני בסכין חדה מהצמח. שוטפים אותו חיצונית. חותכים את הקוצים ואז את הקליפה עד שמגיעים לחלק של הג'ל. חשוב להסיר את החלק הצהוב ואת הקליפה כי הם רעילים ויכולים לגרום לשלשול. מוציאים בעזרת כף או סכין את הג'ל השקוף הפנימי, ומאחסנים בהקפאה. שימו לב - הג'ל לא נשמר ללא הקפאה.

מומלץ לטחון את האלוורה לפני ההקפאה, אפשר בשילוב שיאה אם יש לך עור יבש, או לשלב לבנדר בשביל הניחוח.



דברים שאפשר בקלות להכין מהג'ל שיצרנו

מסיכה לשיער - לוקחים את הג'ל השקוף ומורחים על שיער לח ( הלחות מקלה על ספיגת הג'ל ). משאירים על הראש כל הלילה או כמה שמרגיש לכן נוח. ואז שוטפים. המסיכה מסייעת לשיער יבש, מונעת קשקשים, מרככת את השיער ופותחת קשרים, מזינה את השיער ומונעת גרד קרקפת שככ נפוץ לכל מי שמשתמשת במוצרי שיער לא טבעיים. לאחר המסיכה השיער מבריק, חלק ונוח לסירוק.

יש האומרים שהאלוורה מסייעת להלחם בנשירה וקשקשים בשיער.


מסיכה לפנים - אפשר להקפיא חתיכות ממנה במקפיא ולמרוח עם הפנים, האלוורה מטשטשת כתמים מתחת לעיניים וגם מרפאת פצעים ופגמים על העור כתוצאה מתכונותיה האנטי דלקתיות והמרגיעות.


התוויות נגד - לא מומלץ לחולי סכרת , ולמי שצורך תרופה לדילול דם שמכילה קומדין.

רצוי ומומלץ לעשות מבחן אלרגיה לפני שימוש- מקום לבצע את בדיקת האלרגיה הוא במקום נסתר, שטח פנים קטן, מרחו מעט ג'ל ותבדקו את תגובת העור, אם אתן רואות פריחה קלה מופיעה הרי שאתן אלרגיות לחומר הפעיל, ואז לא מומלץ השימוש בצמח.



באהבה,

דנה

Comentários


הבלוג של אברא-כדברא

bottom of page